Followers

Monday, March 11, 2013

# SALAH KAH AKU #

11.Mar.2013... bermacam perkara yg bermain dalam fikiran aku sekarang..mmg mganggu emosi dan fokus jugak la...tp yg pasti skrg ne aku rs sedih dan kecewa dengan keadaan sekeliling aku..kdgkala takdir mmg xmenyebelahi aku tp aku tahu yg aku xptut salahkan takdir...setiap dugaan tue mcti ade sebab dan hikmah yg tsembunyi kan..

arie ne skali lagi aku dikecewakan dengan kawan aku sendiri...kawan yg aku da anggap seperti kluarga...perkara mcm ne mmg sering blaku dlm hubungan persahabatan aku dengan sesiapa pon sehingga kan satu tahap aku da mula bosan dengan situasi "persahabatan" ne..bnyk kepalsuan dan kesakitan yg akan hadir dengan erti persahabatan ne...sejauh mane pon aku cuba menyenangkan aty persahabatan, sejauh itu juga la keburukan saje yg aku terima..salahkah aku kerana tlalu meletakkan harapan kepada persahabatan?? salahkah aku bile terlalu percaya pd persahabatan?? salah kah aku ble bdiam bkaitan persahabatan?? salahkah aku ble bsuara pada persabahatan?? adakah semua yg blaku di sebabkan salah aku??

kecewa nye aku dengan persahabatan ne mmg da xley di bendung lg...apakah masih ade kekurangan dalam aku menjaga persahabatan ini walaupon pd hakikatnye aku ibarat dahan untuk berpaut ketika sahabat2 ku memerlukan kekuatan dan pertolongan?? dimana sahabat2 ku ketika aku jatuh ke dasar lautan??  dimana sahabat2 ku ketika aku memerlukan udara yg bersih dan nyaman?? dimana sahabat2 ku di saat aku memerlukan kehangatan pelukan dan kasih syg?? dimana sahabat2 ku ketika aku jatuh dan kecewa?? dimana sahabat2 ku ketika aku memerlukan dorongan dan sokongan?? dimana sahabat2 ku ketika aku tpesong dari jalan yg lurus?? DIMANA MEREKA SEMUA??????????

YA ALLAH, sesungguhnye aku kecewa dengan persahabatan ini...masih perlukah aku memegang erat tali2 hubungan persahabatan ini?? masih perlukah aku menampal hati dan perasaan aku yg terluka demi sahabat2 ku??  sesungguhnye hanya Engkau sahabat terbaek buat ku...mungkin kesilapan ku kerana mengabaikan hakikat yg satu itu...

PERGILAH SAHABAT..PERGILAH TEMAN...KERANA ITU PERKARA TERBAEK UNTUK KITE SEMUA AGAR TIADA LAGI YG TERLUKA..... 

2 comments:

  1. Assalamualaikum wbt..

    sahabatku.. maafkan aku kerana tidak mampu menjadi sahabat yg baik..

    sahabat yg yg baik adalah sahabat yg sentiasa ada bsama sahabatnya dikala sahabatnya dalam kesakitan, kesusahan, kesedihan, kecewa, tjatuh, tsungkur dan sebgainya..

    sahabat yg baik juga adalah sahabat yg berani menegur kesalahan sahabatnya yg lain dari terus melakukan dosa..

    sahabat yg baik adalah sahabat yg x penah bhenti mendoakan yg tbaik utk sahabatnya..

    sahabat yg baik adalah sahabat yg setia jujur saling mhormati saling mbantu serta ikhlas dam persahabatan..

    maafkan aku sahabat.. andai ciri2 diatas belum lagi laksanakan.. aku sedang berusaha utk menjadi sahabat ug tbaik untuk kamu...

    yati doakan kehidupan ajar diberkati serta dirahmati Allah swt..

    yati sayang ajar kerana Allah.. <3 <3 <3

    ReplyDelete
  2. yati...ajar yg x ckup smpurna untuk jd sahabat yati..ciri2 tue xde pd ajar tp ade pd yati..yati sahabat ajar dunia akhirat...ajar syg persahabatan kite ne..wlu kt jrang bkongsi rasa namun ajar tahu ajar ade yati yg slalu menyokong ajar dan mendoakan ajar..

    thanks sahabat...

    ReplyDelete