Followers

Wednesday, August 28, 2013

New Thing....New People...New Environment.... In Sha Allah....

assalamualaikum... hye sahabat blogger smua... da lama rsnye xmencurah rasa dan perkara dalam ruangan ne kan... bermacam-macam perkara yg blaku pada saya sejak kebelakangan ne.. btukar kerjaya, btukar kawan dan btukar situasi.. sedikti sebanyak ia memang menggangu perjalanan hidup saya jugak... tp saya bharap semua yg saya lalui akan dipermudahkan oleh Allah..

Ok la..topik arie ne lebih kepada perkongsian kerjaya baru sy sekarang... klu dulu sy bkerjaya sebagai asst auditor sekarang sy btukar angin kepada sales officer dlm bidang perkhidmatan... mmg agak berbeza ngan kerjaya saya masa dulu.. pada mulanye agak sukar juga untuk saya menyesuaikan diri ngan environment yg baru ne.. yela, dalam bidang perkhidmatan ne kecepatan, ketepatan dan kecekapan tue memang diperlukan 110% la.. bukan setakat 100% jer.. ada juga masanye sy seperti mengalah ngan kerjaya sy sekarang ne.. rasa nk berhenti pon ade tau.. tp alhamdullilah, da 2bulan juga saya bkerja di sini.. 

pasal environment plak saya rasa xde la jauh bbeza sgt ngan tmpt keja sy yg lama dulu.. sama jer.. perasaan hasad dengki or mengumpat tue mmg xdpt nk dielakkan la... kira mcm da sebati la dlm diri manusia ne walau siapa pon mereka.. cuma yg agak bbeza dr segi bilangan org yg kerja disini.. company skrg ne lebih kurang 15 jer pkerja nye so kurang la ckit masalah2 iri hati dan hasad dengki ne.. 

sekarang ne masih dalam mood menyesuaikan diri.. hope saya mampu bertahan untuk terus bkerja di sini.. soal gaji tue sy cuba untuk bfikiran positif.. pengalaman tue lebih penting kan.. so saya akan terus mencuba.. fighting... 

1 comment:

  1. gud luck my dear frenzzz... semoga kamu sntiasa dalam peliharaan Allah.swt... luv u fillah.. miss u dear...

    ReplyDelete