Followers

Friday, October 31, 2014

tersepit.... :'(

assalammualaikum diari maya ku.. arie nie mood xberapa nk ok sebenarnye.. xtahu la perasaan ape yg patut dirasakan sekarang ne.. kalau org laen mesti sudah bergembira ngan situasi yg dialami oleh saya skrg ne tp saya lak rasa tsepit..pelik tp itu lah keadaan yg di alami oleh saya skrg ne..

pernah x korg di beri nasihat supaya slow down kerja supaya orang laen dapat catch up kerja korg?? mcm pelik kan statement ne tp tue la hakikatnye.. hanya kerana perbezaan percentage antara sy & my supervisor, saya di nasihatkan untuk ambil cuti & slow down keja disebabkan nk bagi peluang pd my supervisor untuk up volume. serius memang gler nasihat macam nie.. sepatutnya, kite kena make effort untuk jg lebih baek or setaraf dengan orang yg satu keja dengan kite..

kalau company laen mcti suka kalau pekerja die dapat siapkan keja dalam masa yg ditentukan, xkira la siapa cepat & lambat kan tp berlainan pula di company saya ne.. benda ne boleh jadi big issue plak.. siap buat percentage bagai untuk tgk berapa different percentage setiap individu.. menyeramkan btol.. untuk org yg buat keja cepat dan betul mmg xkan rasa apa-apa la tp bg individu yg slow mcti akan mmberi kesan yg negatif pada diri die kan.. kebanyakkan org akan suka dengan situasi ne kalau die berada di tempat org yg melakukan keja dengan btol tp berlainan pula dengan saya.. rasa serba salah, rasa sedih, rasa tsepit, rasa confused smua bgabung jadi satu..

sekarang ne saya cari solution yg paling baik untuk memberi ruang kepada my supervisor untuk menonjolkan diri.. ssh sebenarnye nk push orang buat keja kalau die sudah terbiasa dengan cara keja mcm tue selama ne.. dan yg penting saya ne bukanlah jenis manusia yg suka push2 orang laen dalam buat keja ne... arghh!! stress nye kalau nk difikirkan.. serabut kepala ne fikir dari semalam.. xkan la nk kena korbankan potensi diri demi kebaikan org laen kan.. macam xlogik jer kan.. 

first step yg saya kena buat iyalah, cuti.. ermm.. xpasal2 kena cuti 03.11.2014 ne.. cuti yg dibuang semata2 nk memberi peluang kepada individu laen untuk key in or buat keja lg banyak dr saya.. and maybe after this, akan ambil cuti 1week plak.. perkara mcm ne sebenarnya tidak perlu la di lakukan sebab hanya mencacatkan rekod kedatangan sahaja tp demi mengikut kehendak & nasihat dr ladyboss & boss terpaksa lah untuk saya lakukan.. 

saya berharap sangat issue ne takkan diperbesarkan lagi di kemudian hari.. kadang2 di sebabkan nk jaga aty org laen ne, kite lak yg menderita.. asam garam kehidupan kan.. mmg kena tempuh la smua bnda ne.. suka @ tidak... 

** Ya Allah, aku bdoa kepada mu semoga semua permasalahan yg Engkau beri kan kepada diri ku mampu untuk aku tangani dengan tenang dan mudah.. semoga aku sentiasa dijauhkan dr segala hasad dengki dan amarah.. berikanlah kepadaku segala kekuatan dan kesabaran dalam menangani permasalahan dan dugaan dari padaMu... 

No comments:

Post a Comment